Hufvudstaden

 
Efter Formex träffade jag upp med Sparris i Kungsan för en te och lite uppdateringar. Det var ett tag sedan vi hängde i Hufvudstaden. Kungsan bjöd som vanligt på något jippo med massor av människor och hög musik. En vanlig Hufvudstadstorsdag, helt enkelt. Sedan gick jag och såg "The Dark Knight Rises" med en annan vän. Åh, vad jag gillade den! Förrutom allt det uppenbara gillade jag att jag kunde hitta massa teorier från min utbildning i filmen (freds- och konfliktkunskap, mänskliga rättigheter, statsvetenskap) samt en karaktär jag glömt bort och som "föds" i filmen. Tror jag ska se om de andra två igen, faktiskt. De är de värda. Har ni sett den och vad tyckte ni, i så fall?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Låter som en finfin dag! Oturligt att jag aldrig kom iväg, men det blir fler gånger.
Skall dessutom försöka komma iväg och se Batman på bio nu under nästa vecka!
Tjipp!

Svar: Precis! Tågen går ju som sagt! :) Ja se den, den var bra. Kram och trevlig helg! Och tjipp!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-17 @ 12:11:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh jag älskar när man kan se budskap och dra paralleller till verkligheten i filmer. Jag har då varken sett ettan eller tvåan, det är skandal jag vet. Men jag vill. Som vanligt är det mer en fråga om när.

Svar: Vi får ta tt maraton i Öret någon dag! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-18 @ 10:39:50
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0