Suck, pust, stön



Men suck. Första dagen tillbaka efter ledigheten och jag vaknar med en hiskelig huvudvärk. Jag har haft den till och från i påsk också, men fina mamma har masserat bort den. Det är nämligen spänningshuvudvärk som "sitter" i nacken. Och jag som inte har naprapattid förrän om några veckor.... Jag har provat allt. Paracetamol OCH ibuprofen, spikmatta, liniment och massor av vatten. Inget hjälper. Nu tröstar jag mig själv med att plundra påskäggen på all marsipan jag kan hitta och hoppas på bättring till morgondagen. Då ska nämligen jag och en kollega till Sveriges Radio på ett spännande förmiddagsseminarium, och det vill man ju inte missa. Huvudvärktips mottages således tacksamt. Ok, back to bed.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ska jag va ärlig är ju inte socker bra när man har ont i huvudet. Jag har en diagnos på migrän och doktorn varnade mig för att tröstäta godis när jag får ont just för att socker=rus=intensivare värk.



Men personligen har jag aldrig följt det rådet. Har man ont i huvudet kräver det sitt påskägg liksom. :)



Annars är det ju bara det vanliga. Vila, vila, vila.



Spännande med SR seminarium - vilket är det ni ska på?



Kram

2012-04-11 @ 16:44:22
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Mia

PS. jag önskar en coaster-bild!

2012-04-11 @ 16:44:47
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jenny

Mia: Nej, det kan jag ju tänka mig... Jag mår dock bättre nu, faktiskt. Sockret till trots fast efter massor av vila! :) Seminaruimet är organiserat av Diplomatic Forum. Ska se vad jag kan göra angående coasters.;) Kram tillbaka!

2012-04-11 @ 17:52:32
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0