Omtanke



När jag och pappa promenerade med de andra i påskas i Hallandsskogen pratade vi historia. Pappa är släktforskare och hobbyhistoriker och hans favvoårhundrade är 1600-talet. Vi pratade adel, borgare, fideikommiss, torpare och krig. Och jag sa att jag inte kunde så mycket om den svenska historien som jag kanske hade velat. Jag berättade om mina storslagna planer om att läsa hela serien om Sveriges historia av Herman Lindqvist och böckerna om dito som Dick Harrisson har varit redaktör för. Pappa tyckte det var ett väldigt (kanske FÖR) ambitiöst projekt. I fredags när jag anlände i mitt föräldrahem hittade jag ovanstående present från pappa Carl. Hur fint?!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Din pappa och jag skulle nog komma bra överens =)

2012-04-23 @ 17:27:46
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Lotta

Underbart. Pappor <3



jag besökte Slottet när jag var i stan och njöt av gå till museet Tre Kronor



Kram!

2012-04-24 @ 03:34:46
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0