Ett Drömspel



Ett drömspel, alltså. Så bra! Jag kan verkligen rekommendera den! 67% August Strindberg, 22% dokumentära texter och 11% Mattias Andersson. Som den sistnämnda hade flätat ihop på ett alldeles utmärkt sätt. De dokumentära texterna bygger på intervjuer en socialantropolog gjort i Stockholm med kranskommuner. Det visade sig igår när jag anlände till Stadsteatern att en av mina vänner hade blivit intervjuad och vars citat fanns med i föreställningen. Ännu bättre! Och att gå på premiär hörrni. Jag och mitt sällskap roade oss innan och i paus med att peka ut alla skådespelare som var där. Det var som att kliva in i valfri svensk film. Lite roligt, tyckte vi fyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0