Coasters

image description

Mia pratade i detta inlägget om coasters, eller glasunderlägg som det ju heter på svenska. Jag kommer emellertid aldrig ihåg det svenska ordet, eller när jag väl gör det väljer jag ändå den engelska versionen. Gillar den bättre. Till min fars - med svenska språket som hobby -  förtret. Mia menar att det är bakåtsträvande att använda coasters. Jag har hört andra säga det också. Jag menar mest att det är praktiskt.  Mia önskade en rapport angående mina. Så här kommer den: mina är en gåva från en studiekamrat under min Lundatid och inte alls de coasters jag själv hade valt (jag hade kanske snarare kört på Mias önskevariant från Svenskt Tenn) ,men just därför älskar jag dem. De bryter av min övriga inreding, som överhängande går i vitt och svart. Tyvärr har några försvunnit i alla mina flyttar, men fyra har jag kvar. Jag gillart!


Kommentarer
Postat av: Mia

Du har rätt med det där att bryta av och sen när man fått något av en vän så blir liksom allt vackert för varje gång man tittar på saken ser man sin vän.



Jag gillar!

2012-04-12 @ 20:36:38
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0