En förnimmelse av sommar

























Herregud vilka tvära kast. Igår låg det fortfarande is/snö i drivor efter fredagens Armageddonväder. Under dagen blev det emellertid nästan sensommarvarmt och solen sken som aldrig förr. Vi stannade på vägen hem från marknaden till vid vännens lantställe. Och det blev så varmt och skönt att jag bestämde mig för att bada. Jag har faktiskt haft sorg i hjärtat för att jag aldrig hann bada i sommar. Jag jobbade nästan hela sommaren och hade som plan att åka ner till Malmö och tillbringa en vecka på Ribban när semestern väl kom. Men då var vet mulet och alldeles för kyligt. Men så igår fick jag en förnimmelse av sommaren och tog tillfället i akt. Om det var kallt? Nej faktiskt inte så värst. Jag kunde till och med sola mig torr på det stora trädäcket vid huset. Stämningen blev nästan uppsluppen på grund av det fina vädret och vi satt och snick-snackade, skrattade, sjöng för lilla pyret och hade det sommarmysigt i solen. En mycket fin eftermiddag som kommer värma mig i höst- och vintermörkret. Så fint.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Mysigt värre!



Haha tack. Jo det finns ett par stycken men de är svinigt dyra och då känns det bara tråkigt. Betala nästan 300 kronor kilot för en prästost, nej tack.

2011-09-11 @ 11:00:55
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Sara

Jag hann heller aldrig bada i sjö eller å, bara i pool. Knepigt värre, då jag inte är någon badkruka heller.. Men tiden fanns väl i nte helt enkelt . Härliga bilder!

2011-09-11 @ 11:28:35
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Underbart! Sådana brittsommardagar är minst sagt uppskattade. Här har det dessvärre varit mulet och grått hela helgen. Men den har som bekant varit ganska fin ändå.

Ang. Elfsborg så är företaget jag jobbar på sponsorer (fotboll är inte riktigt min grej så ett medlemsskap har jag inte ens övervägt ;))



Kram

2011-09-11 @ 12:34:33
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anna

Men åh va härligt det såg ut! gillar koret på dig på bryggan när man ser din rygg, fint!!

Kanske va det samma kräftskiva! en bra och lyckad skiva va det! :)

2011-09-11 @ 14:05:16
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: elina

Hej goding!

Vilken härlig dag ni verkar haft! Skönt att solen har tittat fram under helgen:)

Kortet på min blogg är inte från någon möhippa, bara min 22-årsfest med USA-tema :))

Hoppas du har tid för en fika snart, lite uppdateringsläge känner jag :)

KRAM!

2011-09-11 @ 15:40:45
URL: http://elinasoreby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0