"Sveriges dyraste ost"















I lördags lyckades jag och tjejerna även klämma in en ostprovning på Bergslagsboden. Boden har lite av varje, men vi hade kommit enkom för ostarna. Här får man inte bara att prova en, utan det är allt eller inget. I en speciell ordning går man igenom ostsortimentet och får små föreläsningar om varje ost. En av dem är Bredsjö Blå, som tydligen ska vara Sveriges dyraste ost. Jag tror inte det är den dyaste osten man kan köpa i Svedala, kanske bara den dyraste som produceras här? Den är i alla fall jättegod och vi unnade oss ett litet hekto. Tillsammans med Conny som är en kumminost. Gott!

Bergslagsboden, Öskebohyttan 150, Nora, 070-4451243


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Där har jag varit! Jag gillar inte mögelost så jag har inte smakat på Bredsjö blå, men nog är den dyr! :) Det är så himlans vackert däruppe i trakterna!

2011-09-13 @ 16:07:09
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ems

Tror inte att det skulle hjälpa, har fel på min sköldkörtel och det gör att mitt immunförsvar är sämre än andras :)

2011-09-13 @ 18:40:51
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mums..ost är gott!! Ska ta o kolla upp om den verkligen kan vara dyrast i sverige..;) Kram

2011-09-13 @ 21:08:58
Postat av: Ems

Jag är van, har haft det såhär i nio år :P Tack bruden! Hoppas allt är bra med dig :)

2011-09-13 @ 21:12:24
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0