Helg


En smygtitt från mitt nya hem.

Fredagen alltså.

På minuskontot: Jag hade sprängande huvudvärk hela eftermiddagen, lunchen med kollegorna som skulle vara en trevlig stund efter en stressig vecka med för lite sömn blev bara ännu stressigare så det tog oss 45 minuter att få vår mat och vi kom för sent tillbaka till kontoret, där några av oss hade viktiga telefontider. När vi skulle springa tillbaka till kontoret spöregnade det och jag hade inget paraply. Jag fick sitta dyngblöt och frysa vid skrivbordet i nylonsprumplästen resten av dagen. När bussen för andra gången denna veckan körde ifrån mig fast chaffören tydligt såg mig (med överfulla matkassar) springa dit var inte tårarna långt borta. När jag kom hem insåg jag att ett halvt paket körsbärstomater hade trillat ut i kassen och mosats och kladdat ner de andra varorna. Det toppade jag med att skruva en låda så fel i min nya byrå att det ser ut som om jag måste köpa en ny, samt tappa en chipspåse över golvet. Sa jag att jag inte införskaffat dammsugare eller sop än? Gårdagen kan dra åt skogen alltså.

På pluskontot: Det är helg. Min lya börjar sakta men säkert bli klar. Jag drack cola och käkade lök- och osthjärtan och lyssnade på favoritmusiken. Jag förberedde två utomsockenes besök och en utgång för lördagen och jag visste att jag idag fick sova ut för första gången på flera veckor.

Ja, fredagen är över och nu är det lördag. Solen skiner och jag ska bara tänka positivt! Välkommen helg!



Kommentarer
Postat av: Helena Andersson

Åh, vill se mer av ditt nya hem! Ditt alldeles egna lilla hem! Nu glömmer vi förra skitveckan och blickar framåt! Mysig helg vännen! Puss

2011-10-08 @ 22:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0