Gamla Stan













Jag har två gånger denna veckan fått hänga i Gamla Stan och vid slottet i jobbet. Om man bortser från det turistiga så är det väl all bra fint va? Jag gick sakta genom gränder och runt byggnader och söp in allt. Och hörde en handfull olika språk. Så det turistiga kanske var lite mysigt ändå, det med. Staden jag kommer ifrån har eldhärgats två gånger i historien och har ingen gammal del direkt. Därför älskar jag att promenera runt i gamla delar av andra städer. Stockholms går inte av för hackor, alltså.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hade det inte varit för de ocharmiga turistbutikerna och myllret av turister (självklart räknar jag inte mig själv till den skaran) är Gamla Stan riktigt msyigt.

Är fortfarande nyfiken på vad du jobbar med!

Kram

2011-10-06 @ 15:24:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: anna

kom gärna in och säg hej på munkbrogatan 2 nästa gång du flanerar! ska vi boka in en aw nästa löning förresten?

2011-10-06 @ 16:47:47
Postat av: Jenny

Hello! Kom precis hem efter första dagen! Sjukt kul och mycket nytt:-) Men afterwork en annan dag vore skoj!! Kram

2011-10-06 @ 18:46:51
URL: http://vofflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0