Från förr







Jaha, hörrni. Här ligger jag på soffan och käkar mörk choklad med havssalt och några lite halvt gamla russin. Jag har haft en liten dipp å det senaste, kanske en emotionell baksmälla på allt positivt som höstens intrång bjöd på. Nåväl, det känns mycket bättre nu, i alla fall. Ingen fara på taket, ingen ko på isen, igen mjölk på spisen. Tänkte i alla fall berätta att jag i dag invigde en ytterst fantastisk gåva som jag fick för ett tag sedan av mina två underbara vänner Lotta och Kristin (som för övrigt är pregnant, hurra!). De hade specialgjort den i Indien och jag fick det i födelsedag/grattis-till-nya-jobbet-present. Det syns tyvärr inte på bilderna, men stenen är djupt lila. Min månadssten. Jag hade nog inte valt den, och det är därför jag älskar den så hjärtligt. Den liknar ingenting annat i mitt smyckesskrin. När jag bär den tänker jag mig en dam från forna tider med korsett, många och långa kjolar och hög krage. För jag tycker det ser ut som stenar de bar "förr i tiden", en klassisk pendant. Jag älskart, helt enkelt. Tack snälla, rara, fina vänner!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Va gulligt av dina vänner! =)

Precis var på Årets Konditor förra året också, verkligen delikat hehe...

Boken är superbra, man fastnar och tror det nog är bättre att läsa boken först faktiskt=)

2011-10-20 @ 22:34:48
URL: http://vofflan.blogg.se/
Postat av: Christine&Paris

Vilket fint halsband! Och extra speciellt när det kommer från vänner som verkligen tänkt till :)

2011-10-20 @ 22:54:04
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Verkligen fint halsband!

2011-10-21 @ 11:25:35
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Sofia

Åh tack för tipsen! Det finns olika sorters bastu på gymmet, kanske skulle ta mig dit. Just nu sitter jag bara rätt upp och ner och väntar på en kompis som ska komma över och massera mig med lite tigerbalsam. Tur att man har snälla vänner =)

2011-10-21 @ 11:32:35
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0