Experienced by me - inspired by Nicky















För ett tag sedan gjorde Nicky det HÄR inlägget. Jag kom genast att tänka på en marknad jag var på när jag var på Sri Lanka. Där, mitt i en skarp kurva i de södra delarna av landet, tornade en marknad upp sig. Som vanligt kändes allt ytterst ad hoc för oss västerlänningar, men oftast är det så här det ser ut. Våran lokale chafför ställde sig helt sonika på bromsen och lät oss strosa fritt bland diverse spännande frukt och grönt, dricka King Coconut och för undertecknad - uppsöka ett hem näravid för att låna deras toalett. Många toaletter har jag besökt på ön. Vissa var byns enda, vissa (de allra flesta) var hål i golvet. Denna var dock "riktig", om än ytterst gammal, sliten och skitig. Men lika böjd var jag för det. Sedan kunde jag ju dricka mer King Coconut.


Kommentarer
Postat av: Nicky

Heeej! :)



Men tack snälla att du nämnde mig i ditt inlägg, vad roligt! :) Härliga bilder! Ha en trevlig helg! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0