Éire























För några dagar sedan läste jag på Mias blogg om hennes drömmar om att åka till Irland. Jag blev inspirerad och kom att tänka på min egen resa 2006. Vi bilade runt på ön i en liten compact och sov ovanpå pubar och på B&B:s i småbyar med namn som Sixmilebridge, tjålade med lokalbefolkningen, drack öl och drog djupt efter andan av alla fina scener som flög förbi våra ögon. För trots att vi hade otur med vädret och att dimman låg tjock var Dingle-halvön och Connemara två av de vackraste platser jag någonsin sett. Vissa av dem slår till och med Sri Lanka. Dublin var väl inte det hetaste jag har upplevt, men en mysig liten storstad, så att säga. Att få se Book of Kells var ju ganska fantastiskt. Även om det är en stor turistfälla. Jag längtar faktiskt tillbaka. Sällan har jag upplevt ett sådant lugn samtidigt som jag känt att jag ackumulerat så mycket energi på en och samma gång. Att Irländarna sedan är ett mycket trevligt och gästvänligt folk gör ju inte saken sämre. Åk, gott folk! 

 


Kommentarer
Postat av: angelica

åh så härligt det ser ut!

2011-05-17 @ 12:52:17
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Ellinor

En gång skall även jag se till att besöka denna gröna ö. Hoppas bara inte att det dröjer allt för länge.

Kram

2011-05-17 @ 15:44:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

En gång skall även jag se till att besöka denna gröna ö. Hoppas bara inte att det dröjer allt för länge.

Kram

2011-05-17 @ 15:46:36
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: kenza

Hello! I love just love the "duck crossing" sign! Petit Caramel would be so happy and he would just wait on the side until one crosses over... Thanks for your kind note. Your photos on this post are beautiful! I miss you tons as well. Happy bonsoir!

2011-05-17 @ 18:23:46
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com
Postat av: Sandra

Gud så vackert. Man känner att livet finns där i allt grönt. Vad härligt med resor, mer resor ;)

Och Petite France...vi satt ute och var där en tisdagsmorgon halv tio, det är nog receptet på att lyckas få plats....

2011-05-18 @ 16:14:18
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Calle

Jag håller med Jenny, åk till Irland. Glöm inte plånboken för det är ganska dyrt där, men värt varenda krona. Cliffs of Moher, Rock of Cashel, Kilkenny (staden) och Burren är fina platser att besöka förutom det som Jenny redan nämnt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0