Coco Chanel & Igor Stravinskij



Måndagskvällen tillbringades i sängen med Coco Chanel & Igor Stravinskij och en käse salat (jag är ju part Swiss, vet ni). Filmen var mycket bra och kan rekommenderas, även om den för undertecknad lämnade en tung, sötsliskig dimma av tankar om mitt eget liv. Det är konstigt, jag har sett en del filmer om Chanel (jag är mycket imponerad av denna kvinna) men har aldrig lyckats se de mest hypade med Audrey Tautou som Coco. I alla fall. I denna film spelas Coco av Anna Mouglalis och Igor av vår alldeles egen nordbo Mads Mikkelssen, som lyckas med konststycket att prata både ryska och franska på ett övertygande sätt. Det sistnämnda med rysk brytning, dessutom. Och i den här filmen får man även se Cocos kanske inte så chica sidor, man glorifierar henne inte. Mycket bra. Hur som helt: se den! Gärna med en schweizisk käse salat till.


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Tack för tipset! Men här i Tyskland vågar jag inte äta sallad nu, men jag kanske kan se filmen ändå!? ;)

2011-05-31 @ 14:09:37
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0