För EXAKT ett år sedan















...hade jag befunnit mig i Svedala endast ett par dagar. Jag var nyanländ i mitt gamla hemlandskap Skåne från det som nu hade blivit min förra hemort; Paris. Jag och Carro köpte Skånetrafikens biljett "Øresund rundt". Vi började med tåg till Helsingborg och båt till Helsingör där vi tittade på Hamlets hem Kronborg slott. Lunch i Helsingör och sedan ett litet danskt tåg till Louisiana där vi fick se utställningen "Warhol after Munch", där den förstnämnda konstnären tolkar den sistnämnda. Sedan hade vi den grymma turen att gå på ett öppningsmingel, MED konstnären närvarande. Det var franska Sophie Calle som ställde ut. Hon fick ett grymt, själviskt brev från sin älskare där hon blev dumpad. Hon lät 107 kvinnor tolka detta i sin utställning. Allt från kriminologer, psykologer och domare till operasångare, skådespelare och en papegoja (!). Det var en fantastisk resa med en fantastisk vän.  Trevlig lillördag, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vi gjorde också en sådan resa för många år sedan; Öresund runt. Ett toppeninitiativ från Skånetrafiken!

Kram

2011-06-22 @ 07:25:47
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Louisiana är grymt! Vi var också där vid ungefär samma tidpunkt och såg samma utställningar. Fantastiskt läge på museet också. Hur ska Jenny fira midsommar ?

2011-06-22 @ 09:00:43
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Fina bilder.Ha en skön eftermiddag..

2011-06-22 @ 14:54:18
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0