Jennys första Ystadstips





















...kommer direkt från mitt resesällskap. Man skulle dricka öl och äta wienerbröd på Fritidsbaren, hette det. Jag vet inte om det är bara för att de har fullständiga rättigheter man måste dricka öl till, men det funkar. Wienerbröden, som serveras varma och utan kladd i mitten, var enligt sockerknarkaren i sällskapet de bästa hon ätit, och samtliga utom undertecknad tog sig ett (jag ville spara mig till fisken i Kåseberga). Enligt många är Fritidsbaren Ystads svar på Café Opera. Jag vet inte riktigt vad det grundas på, dock. Jag tycker att det är lite mysigare och mer pittoreskt, då. Det visade sig när vi anlände att jag faktiskt varit där en gång tidigare och käkat glass, men aldrig druckit öl och käkat wienerbröd. Och ska man dricka öl kan man dricka Fritidsbarens egen Hallå, Hallå-pilsner, som är döpt efter vad ägaren ropar ut när en beställning är klar. Jennys första Ystadstips.

Öppet: Juni–aug kl 10–22, Fritidsvägen, YSTAD (Strandvallen vid Ystad Sandskog) , Tel. 0411-104 94 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha, öl och wienerbröd, det var något nytt. Var för sig, absolut, men tillsammans? Något du kan rekommendera?

Kram

2011-07-30 @ 10:18:38
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0