För EXAKT ett år sen

...käkade jag moules frites någonstans nära Rue Oberkampf med danskorna och Andreas. Jag kommer ihåg att jag var mycket fransk klädd i randig tröja, kavaj och Tour Eiffel runt halsen, av någon anledning.



Samma kväll åkte vi på jazz i Port Royal med ett helt gäng från Citén. Marcel, till exempel.



Jag hade precis flyttat till Saint Germain des Prés, också. Helgen innan hade vi haft inflyttningsfest med en massa människor i vår lilla studio på 20 kvm. Som kostade tio tusen i månaden plus räkningar. Jag var också imponerad över det faktum att Paris äldsta kyrka, Saint Germain, huserade på torget. Gammal som attans är den.



Det känns som nyss men ändå som en evighet sen, Men det är EXAKT ett år sen. Ja, jösses.


Kommentarer
Postat av: Mette

Åhhhhhh, det er et år siden. Jeg fatter det ikke! Men det var skønt, og tænk hvis jeg ikke havde mødt dig og Eva og Andreas... Livet tog en drejning, som var den ultimativt bedste det kunne. Lad os ses snart, kære Jenny! Och käka moules frites!

2011-02-09 @ 20:10:44
Postat av: Mia

Men åh vad roligt. Berätta mer! Pluggade du? Hur länge var du där? Hur många fransmän pussade du på?

2011-02-10 @ 00:47:38
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0