Lussefrukost



Lucia. Igen. Gud vad tiden går fort. Jag har en (eller rent tekniskt sätt är det kanske två) tradition. På lucia och julafton varje år tillåter jag mig själv att "fika" på frukost. Peppisar och lussekatter om jag har. Idag blev det saffransskorpor från Gotland. Och Ystadgjord marmelad på smörgåsen. Och tända ljus. Så mysigt. Jag undrar lite varför jag inte har tända ljus annars? Ska nog köra med det fram till jul. Idag blir det lussefirande på jobbet. Det är så fantastiskt hur min arbetsplats har omfamnat julen i år. Jag jobbar alltså på en icke-kristen ambassad. Men i år har vi julgran, adventsljusstakar, adventskalendrar, adventsfika och idag lussefika. Vi ska kolla på en timmes lussekonsert på over head och fika med must, vört och lussekatter. Fantastiskt. Och på tisdag är det julfest. Jag hoppas vi får vara med att fira deras traditioner sedan. Livet blir ju så mycket rikare då. Om vi tar del av varandras traditioner. De suddar inte på något sätt ut de traditioner man själv har. Det berikar dem. Nu: trevlig lucia, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Helena

Oj oj, redan lucia...jag hinner inte med! Igår tog jag fram adventsljusstaken, den med fyra ljus i! Ja, igår! Fick ju först elda det första, sedan tända det andra efter en stund och sedan nu det tredje. Så att det skulle se ut som att jag hade tänt ett varje advent... japp, så är det! Men nästa år, då ska jag fira advent, lucia och jul ordentligt! Tjipp och trevlig lucia vännen!

2011-12-13 @ 09:09:50
Postat av: Jane

Så gott :) vi fick faktiskt lite fika idag på skolan, rena lyxen :)

2011-12-13 @ 14:23:50
URL: http://jeino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0