Preggers



Det är många gravidon nu, alltså. Jag kan snart inte räkna mina gravida vänner på bara en hand, utan får ta till båda. För att inte tala om alla bloggbebisar. Marie fick just en, Stina och Parislisa väntar fortfarande och Sandra tillkännagav idag att hon också ska få ett litet underverk. Och dessutom finns det ju de gravidon jag känner som bloggar också.

Det finns dock en gravidmage som är alldeles speciell för mig. Den lilla men så otroligt vackra magen på Helena. Det är så fantastiskt, så magiskt. Jag är snart rädd att hon blir arg på mig för att så mycket uppmärksamhet riktas mot hennes mage och inte henne. Jag klämmer, pussar, smeker, lyssnar. Lilla klumpen där inne kommer att bli så bortskämd när den kommer. Jösses. Helena en av de första av mina närmaste vänner att få barn. Och jag är så exalterad över att bli "moster" att det är obeskrivligt. Underbart. Magiskt. I sommar blir världen flera barn rikare. Mitt hjärta likaså.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh ja! Och det är härligt att ha glada människor omkring en som kan dela det hela med oss. Hälsa Helena !

2011-04-05 @ 18:19:41
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jag kan inte annat än att hålla med dig, det råder verkligen babyboom för tillfället. Kanske är det så att man kommit upp i "rätt" ålder (även om jag själv känner mig långt ifrån redo).



Men roligt är det att få dela dessa fina stunder tillsammans med vänner och bekanta.



Kram

2011-04-05 @ 21:12:33
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anna

halå.... du glömde min bäbis!!

2011-04-06 @ 08:09:09
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ah vad fint skrivet! Tror inte alls din vän tröttnar pa dig. Hon blir nog snarare rörd.



2011-04-06 @ 18:22:45
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh, fina du! Det klart att jag och lilla ärtan inte tröttnar på dig! Tvärt om är det helt fantastiskt att det finns så många fina människor runt omkring oss som kommer att välkomna vårt lilla hjärta när hon väl tittar ut! Älskar dig!

2011-04-07 @ 06:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0