Jag och min mobil.

Jag är vanligtvis ett mycket ordningsam person. Mycket. Jag har garderoben i färgordning, jag kategoriserar, katalogiserar och kompartmentiserar. Jag är pedant, visst. Men när det kommer till handskar är jag vad man skulle kunna kalla en lost cause. Helt omöjlig. Har har tappat otaliga handskar och vantar över åren. En i en taxi i Malmö. Ett PAR på gatan i Paris. Ett par på krogen. Ett par som vännen i New York. Ja, ni fattar. Men det som jag inte har förstått är att jag oftast tappar endast EN handske. Eller, det i sig är ju inte jättekonstigt, det som är konstigt är att det alltid är HÖGERhandsken jag tappar. Nedan ser du de udda handskar jag lyckats leta fram just nu. Jag vet dock att det finns fler i någon låda. Endast vänsterhandskar. Hur är detta möjligt egentligen? Jo, jag har kommit på det: Jag har mobilen i högerfickan...

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, det är lätt att man tappar handsken i brådskan då man inte hinner kolla efter så att man har allting med sig.

2010-11-23 @ 12:02:48
URL: http://landvetterwings.blogg.se/
Postat av: Erica

Fin blogg! Allt bra med dig idag?

2010-11-23 @ 13:53:49
URL: http://musice.blogg.se/
Postat av: Mia

Du är ju högerhänt oxå. jag har högerhanskar, kanske kan para ihop ;)

2010-11-23 @ 14:01:40
Postat av: Ferferi i Göteborg

Vet du, jag har tappat bort handskar en endaste gång. (ta i trä) Men saken är den att de var alldeles sprillans nya. Galet fina. Från Filippa K. Så du kan tänka dig så makalösa de var. Det som är så underligt dock är att jag aldrig hann använda dem. Har alltid mina mössor och handskar i en byrålåda i hallen och vips en dag var de borta. Detta låter konstigt men det är sant. Jag misstänker att någon snodde dem i och med att jag hade ett antal hemmafester i den vevan. Det var en himla tråkig förlust och rädslan fanns där att något skulle försvinna i lådan igen så fort jag hade fest. Himla tråkigt beteende. Men jag har inga bevis... sedan dess har jag inte köpt några nya. Detta var för cirka tre år sedan. Jag har kvar samma handskar som innan alltså, som vi det här laget har över tio år på nacken. Det tycker jag är bra jobbat av mig.

2010-11-23 @ 21:59:27
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0