Valborg i Paris...

...började här klockan tio i går morse:



Det skulle firas med champagnefrukost!



Vi adopterade en aussi och en dansk som för dagen var hobbysvenskar.



Billig skit (mitt) möter bra skit (Andreas och Mettes).



Sen blev Jenny Lina Carlsdotter kissnödig i vanlig ordning, så det blev Louvren och deras toaletter, och när vi gick tillbaka mötte vi helt otippat...



...vår klassis Alexej!



Sen blev vi lite fler svenskar.



Då kom spansk TV och ville filma oss. Så så fick det bli. Vi fick prata spanska in i kameran. Jag fick ett litet solo-apperance då kameramannen av någon anledningen verkade finna mig intressant.



Sen bar det av till Citén. Där skulle det ätas sillalunch!



Fransk sill. Jag var tveksam. Och höll mig till Abbas.











Sen kom Isabelle, Alejandro och Leo från min klass, och då spelades det kubb! Mitt lag vann, naturligtvis!











När jag hade kört en omgång tröttnade jag lite och mös på filtarna istället. Det sjöngs bland annat Spice Girls och vårvisor.









Sen var det dags att packa ihop.



För vi skulle till svenskhuset där...



Svenska kören sjöng så fint!



Alla kramade sina hjärtevänner uppfyllda av den fina skönsången. Så jag fick vara med och dela på kärleken mellan Andreas och Mette en stund. Fint.



Svenskhuset överhuvud Vivianne höll tal.



Det gjorde Malena också.



Sen klassisk brasa, såklart!



Många svenskar var närvarande. Och några andra som fick vara med ändå.



Efter att ha minglat lite satt vi på marken och pratade och hade urtrevligt i vad som kändes som timmar. Jag hade så jädrans trevligt. Alla i citén är studenter eller doktorander och har så mycket intressant att komma med. Jag fick veta saker som att flugor kan manipuleras till att bli homosexuella, överviktiga och kokainmissbrukare, till exempel. Här är jag JAG. Utan bihang, utan en relation till någon annan. Jag är inte någons flickvän, granne, dotter eller syster. Jag är JAG. Och människor vill höra vad jag har att säga. Och de tycker om mig. Och de säger det till mig - fast vi inte känner varandra så bra (än). Och jag får komplimanger. Hela tiden. Allt som jag brukar göra mot andra kommer tillbaka till mig här i Paris. Paris har varit vänligt mot mig ända sen jag kom hit. När jag kom till Paris var jag, även om det inte var så illa som i början, en liten nedbruten ledsen flicka. Nu är jag en framåt, glad, social, trevlig tjej. Igen. Jag är mig själv igen. Jag VET vem jag är igen.

Jag är Jenny Lina Carlsdotter. Jenny Lina Carlsdotter älskar att träffa nya människor. Jenny Lina Carlsdotter pratar mycket, men det är för de som umgås med henne någonting POSITIVT. Hon ska inte vara tyst, för det är inte hennes personlighet. Jenny Lina Carlsdotter är genuint intresserad av andra människor, och delar därför med sig mycket av sig själv för att få samma sak tillbaka. Jenny Lina Carlsdotter är alltid väldigt PK, förutom i väldigt nära vänners sällskap och om hon tagit något glas för mycket. Jenny Lina Carlsdotter älskar tillställningar. Och Monet. Och Cola Zero. Och sina vänner. Och att träffa nya människor. Jenny Lina Carlsdotter tycker inte att det är töntigt att visa känslor, och kan därför gråta, skratta och visa rädsla, även om hon inte känner människorna så bra. För hon skäms inte för den hon är. Jenny Lina Carlsdotter älskar sig själv. ÄNTLIGEN. Paris, jag älskar dig och allt du gett mig. Du gav mig mitt liv tillbaka och för det kommer jag dig alltid vara dig tacksam. Paris, du kommer alltid finnas djupt inne i mitt hjärta. TACK PARIS.


Kommentarer
Postat av: Helena Andersson

Och jag älskar dig vännen, och jag älskar att du älskar dig själv!! Det var länge sedan denna Jenny var framme. Stor puss

2010-05-01 @ 13:33:35
Postat av: Ferferi

Vilken hääääääärlig text. Slutklämmen var oväntad och så fint att läsa! Vad kul för dig. Nu får vi se till att du och jag möts, för den där Jenny Lina Carlsdotter verkar vara en härlig tjej. Jag förstår det du skriver om att jag är JAG och inte någons någonting. Skrämmande ibland men så upplyftande. Bra skrivet verkligen, kände igen mig i det du sa. Däremot är det så svårt med fransmännen i och med språkkomplikationerna ibland. Där har jag fortfarande lite kvar att ta mig fram på. Men det löser sig väl det med. Det verkar som du hade en asbra dag igår. Så kul! Jag kom aldrig iväg. Duschade, sminkade mig, gjorde mig i ordning. Fastnade vid datorn med jobb. Så tråkigt. Ingen utgång heller. Så idag bannemej! Skarume?



Förresten, såg att min kompis Maryam och Christian var med på en bild! Roligt! Känner ni också varandra?

2010-05-01 @ 13:50:55
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Anonym

Det glädjer mig att höra att du är på g. Även om det för min del inte spelar så stor roll vilken Jenny du är, du kommer ändå alltid vara speciell för mig.

2010-05-01 @ 14:25:45
Postat av: sophie w

fantastiskt Jenny!! tittar in här då och då :)

2010-05-02 @ 12:55:35
Postat av: Lisa

Hej! Hittade precis hit fran Ferferi och har läst manga av dina Parisinlägg. Sa underbart att läsa om nagon som älskar Paris lika mycket som jag. Vad är planerna nu? Har du tänkt aka tillbaks till Paris?

2010-07-08 @ 22:20:04
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0