Rapport de fin de semaine

Ja, en helg kan ju aldrig flyta förbi helt problemfritt nu för tiden. Jag och gänget från Citén tog några glas hos mig för att sedan fortsätta till DETTA stället. Väl där börjar det med att jag får en GT hälld över min kaluffs och rygg. Ok, det är sånt som händer. Men sedan blir Andreas av med sin plånbok, som låg i hans kavaj som hängde på MIN väska. Snacka om att jag fick sluldkänslor. Efter att ha letat i vad som kändes som en evighet fick han äntligen tillbaka den, givetvis utan pengar och VISA dock. Det var bara att åka hem och spärra för honom. Vi andra försökte med konstgjord partyandning återuppleva feststämningen. Gick sådär.... När en tjej lyckades trampa på mig med sin drygt en decimeter långa stilettklack, INUTI mina skor och FASTNA kände jag att det kanske var dags att ge upp. Det var roligt så länge det varade i alla fall, och det var ett väldigt coolt ställe och väldigt skillade DJ's.

















På söndagen pallade jag mig upp i tid för att äntligen ta mig upp till söndagsmarknaden i Clignancourt. Jösses vad den är stor! Tänk er typ tio gånger större än Camden market eller något i den stilen. Billiga märkeskopior trängdes med antikviteter, Conversskor, smycken, gamla tvättmaskiner, en uppstoppad giraff (!), vackra sketbilliga vintageväskor från Dior och Chanel som ändå var för dyra för min plånbok, sekelskiftsmöbler, donuts och mirakeltvättmedel.















Nu: Madame Chamblas och sen fonetik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0