Kontraster

I morse när jag öppnade mailen fann jag dessa bilder i min inbox, tagna av pappa igår:









I dag på väg till skolan tog jag följande bilder:







Nu skriver jag inte detta för att götta mig i Lindesbergarnas olyckliga, kalla, snöiga levene. Nej, jag skriver detta för att jag är så glad att jag äntligen befinner mig på rätt sida av någonting. Just nu är det på rätt sida om vintern. Jag tänker fortsätta med att ta mig till rätt sida av examen, arbetslivet och franska nybörjarnivån, who's with me?

Vidare kan jag rapportera att vi denna vecka har fonetik efter klasserna i grammatik. Det innebär att man sitter i en lokal från cirka 1800 kallt och likt en ettåring på dagis upprepar allt madame säger. Madame har en röv som putar ut likt Pamela Anderssons barm och är inte alls lika tålmodig och snäll som madame Chamblas på grammatiken. Sedan när det gått 30 minuter får vi gå ner i en källarlokal, "laboratoriet", där vi får sitta med hörlurar, upprepa lite mer samt spela in oss själva för att sedan lyssna på hur urusla vi är. Halv fyra får vi äntligen gå hem och plugga. Puh.












Kommentarer
Postat av: Anonym

Språklabb är ju supernice jue. Säg till om du behöver ett handtag, jag läser oxå franska denna terminen, fast inte nybörjarkurs, mohahahaha.

2010-03-03 @ 17:31:43
Postat av: Anonym

Älskade finaste Jenny! Jag hejar på och peppar ända från Örebro och vet att du klarar av det mesta du tar dig för, så kommer det även vara med franskan, examen och arbetslivet. Du ser ut att ha det underbart och jag kommer inom en snar framtid att ta kontakt med Fio för att boka en gemensam tripp till franslandet! Kram Helena

2010-03-03 @ 19:56:31
Postat av: Hanna

Skulle gärna byta detta snöiga väder mot ditt våriga. Du ser ut att ha det riktigt bra därborta. Lycka till med allt pluggande. / Kram

2010-03-03 @ 22:01:55
Postat av: Jenny

Hann och Helena: Kram tillbaka!

Anonym: Ja, jag hade frågat om hjälp, om jag visst vem du var! ;) Det enda jag vet är att du bor i GBG och använder bredbandsbolaget... :)

2010-03-04 @ 10:49:19
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0