Champs de Mars

Solen sken över den franska huvudstaden i går, och värmen smekte våra kalla lekamen åter igen. Vi firade detta med att lata oss på Champs de Mars.







Vid fyrasnåret packade vi ihop och gick och köpte lite picknick (eller pique nique som det heter här) och smällde i oss en extremt sen lunch i en park uppe vid Cambronne. En mysig, liten och lugn park. I två sekunder. Sen anlände barnen med sina nannys och kickade igång eftermiddagen. Fison och jag njöt av barnskriken och gav alla de små individerna epitet och namn. Det var ganska underhållande faktiskt.











Efter kvällens intrång putsade jag och Ali våra vingar och förflyttade oss tillbaka till Champ de Mars.











Det var packat med folk på Marsfälten och vi ackumulerade ganska mycket avfall...



Efter att ha fortsatt kvällen på en närliggande bar och sovit lite för få timmar mår jag nu som jag förtjänar. Men det är ju fredag! På helgens agenda står vinprovning, utgång, parkhäng och nedräkning. Familjen infinner sig i den franska huvudstaden om fem dagar.


Kommentarer
Postat av: kenza

Incredible color of the sky in the first photo! (what a contrast with the last one...) I hope you are well! Have a lovely week end.

2010-06-04 @ 20:38:54
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0