Nya perspektiv

I dag kom Fison hit och vi drack kaffe på ett regnigt Rue de Rivoli.



Idag var även dagen då jag skulle byta hemvist. Jag är mycket lycklig över resultatet av bytet. Jag firade med att bjuda mitt nya värdpar på min laxpasta och gino. Ali hjälpte till och Ollie var mycket nöjd när stackaren vid niosnåret trillade in från jobbet, var social och trevlig som få, slängde i sig maten, jobbade lite mer och sedan utmattad gick och la sig lite efter midnatt. Ska man bo i Paris gäller det att knega alltså, det är inte direkt gratis här. Min pengapung börjar bli lite för lätt och är snart snudd på obefintlig...men nog om det. Mat. Bilder. Var så god.









Jag bor numera i ett rum som består av lika många kvadratmetrar som hela min tidigare boning, som har en säng som faktiskt eventuellt är en smula OK för ryggen och himmelskt stor, vi har ett vardagsrum med en fet platt-TV, ett kök med riktig spis, trägolv, högt i tal och både UNESCO och Eiffeltornet ett stenkast bort. Dessa saker kanske inte låter mycket för en svensk, men det kan jag tala om att det är det. För att sätta saker och ting i perspektiv för svedala-folk så betalade vi för tidigare boning tio papp plus räkningar för sisådär 21 kvadrat. DET är Paris det.





Och så Söderling. Ja, vem hade trott det? Vi är natuligtvis glada, stolta och en smula chockade. Men också liiiite besvikna. För nu kommer sportjournalisten fortsätta jobba till elva varje kväll och vi kommer inte kunna hänga. Men Fison är ju här i alla fall. Och det är verkligen inte fy skam det.

Kommentarer
Postat av: Helena A

Oj var Sofia blivit lik mor sin! Ha det så underbart mysigt, och låtsas ibland att jag är med..! Puss

2010-06-02 @ 11:46:45
Postat av: Ferferi

DET är sannerligen Paris det. Hur fasiken har de hittat den här finfina lägenheten????? Och får man fråga vad Ali jobbar med? Laxpasta förresten lät jäkligt god...!

2010-06-02 @ 20:11:02
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0