Maison des Etudiants Suédois

Igår skulle jag egentligen pluggat hela dagen. Men jag var så jäkla trött och frusen, var tvungen att ta en liten nap i två timmar på eftermiddagen. Jag tror att det var någon slags "baksmälla" efter att ha haft så mycket de senaste dagarna. Men lite fick jag gjort och jag fortsättter idag. Jag kom på att man ju kunde sitta i fönstret och plugga, där det både är ljust och varmt över elementet!


(Mamma, det du ser i bakgrunden är det schweiziska studenthemmet)

Jag börjar verkligen trivas här. Jag börjar nästan ångra att jag inte ska bo kvar. Men bara nästan. På plussidan är alla så trevliga, vi har städerska flera gånger i veckan som städar alla utrymmen och ger oss nytvättade lakan, det finns gym, bassäng och trevlig park att träna i, det är mysigt och hemtrevligt. Men på minussidan är det väldigt mycket regler, som att man inte får ha gäster hur som helst (och måste betala om man ändock har det) man får inte ha fest utan tillåtelse, det måste vara knäpptyst vid 23 osv. Plus att det är långt ut och man måste ta RER hit (förortståg). Men jag kan ju bo i stan och hänga här i bland, det best of two worlds. I går morse när jag skulle ut och jogga satt denna lapp på min dörr:



Sött! Det har blivit framflyttat till idag dock, så igår var jag och min nya norska vän Eva och köpte skumpa till partyt.





Efter inköpen blev det Sex and the City-kväll, bondande och tjejsnack. Jag och Eva bondade rejält och vi har förvånansvärt mycket gemensamt. Trefligt.







I dag blir det alltså cocktail-party. Roligt!

Jag vill slänga ut lite kyssar till familjen. Jag saknar er och önskar jag var hos er. Och ett au revoir till Lotta och Kristin som i natt åkte till Krakow. Have fun!


Kommentarer
Postat av: Aleksanderagnes

I see first time your site guys. I like you :)

2011-01-28 @ 16:50:00
URL: http://aleksanderagnes.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0