Karantän

Karantän. Akademisk karantän. Det är vad jag har befunnit mig i den sista veckan. Kanske blir det ändå uppsatsopponering i juni istället, vi får se. Men detta har i alla fall varit anledningen till min frånvaro här. Har inte haft något liv förutom i the world of word. På torsdageseftermiddagen fick jag i alla fall lite paus. Då var en av mina julklappar inbokade hos vackra, snälla, fina, söta, underbara Veronica. Gud, vad jag älskar den kvinnan! Stressad och pressad som jag var tänkte jag att detta, detta var ju den sämsta planeringen i mannaminne. Att slösa bort en massa skrivtid på min hy. MEN, efter en sekund så fick hon mig att gapflabba, och några minuter senare var jag helt avslappnad, och såg mig själv flyga runt som en sån där Avatar-figur, och jag har ju inte ens sett filmen! Det var precis vad jag behövde. Hon är underbar, den där Veronica. Jag är glad att ha henne i mitt liv (men naturligtvis inte bara för hennes magiska hudterapeuthänder). Ni kan också ha det (då gäller det nämnda händer dock), om ni har så där en 700 friska riksdaler hemma, ring 0581-17373 för att boka in er på en liten bit av paradiset!





Fredagen tillbringades med underbara Lotta. Efter hennes Norge-L.A-Jamaica-fläng fick jag äntligen lite kvalitetstid över pasta, kaffe och en brownie. Mycket trevligt. Lotta har alltid femtioelva järn i elden och att få sitta ner, bara vi två, är vardagslyx. Ja, så är det. Lite shopping (för hennes del) och flumm (för bådas del) var sedan precis vad som behövdes! Lycka! Senare lite shopping med mamma, ett par jeans (jag är fortfarande storlek 25, jippie!) och en kjol (så jäkla snygg) blev det för mig, och en jävligt poppig jacka för mamma. Ingen skulle tro att hon var 60 bast alltså, jäkligt fräsh mamma jag har, det måste jag säga.


 
♥ En vit bondkaka och en brunbränd brownie ♥



Vi träffade Nina

 

Dagens outfits: frostbite-chic!



- Heeeej pappa, du jag behöver ju köpa lite grejeeeer........?



Again, tres frostbite-chic!



Det var nog nära att någon ringde en Anna Odell-taxi till mig där jag stod för mig själv och gapflabbade på Kungsgatan. Det var inte någon fara dock, jag hade bara fått syn på denna lilla julklappen till Lindesbergarna. Priceless. Att jag just fikat på samma ställe som två mycket påklädda spelare från denna bild gjorde saken mycket roligare. I mitt huvud i alla fall. Come to think of it, jag kanske behöver en Odell-taxi ibland.....

Kvällen tillbringades med mys, onyttigheter och tjejsnack i Öret hos Kristin. Det bokades också Krakow-resa (för deras del) med mycket koncentration....




Kvällen kommer antagligen tillbringas på något etablissemang i Öret, jag känner mig lite tveksam men antagligen vinner party-nerven. Annars står lite motion och familje-häng på agendan. Och lite mer akademisk karantän i form av PM-skrivning.

Också:  ♥Elina♥, jag tänker på dig! You are wonderful!


Kommentarer
Postat av: Helena

Puss till dig vännen, skönt att se att du lever! Själv spenderar jag den mesta av tiden till inredningstankar, inredningsshopping och träning inför vasan... men vi måste snart träffas va? Kramar

2010-01-09 @ 13:32:58
Postat av: elina

goding ! tack, det känns skönt. jag tänker på dig också:) jag håller tummarna för att paris blir av, puss

2010-01-11 @ 21:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0