Byråkrati

(Jag vill först passa på att säga TACK till Anna som kånkade runt på halva min packning runt Malmö i måndags: TACK! Jag glömde dig bara här på bloggen vännen, inte i huvudet!)


I Frankrike kan man alltså inte bara gå och betala sin skolavgift och get on with it. Noooo, i Frankrike måste man  först gå till ett annat kontor, få en kölapp, och sen efter en liten mini-intervju på FRANSKA få en tid till när man kan ställa sig i den andra kön för att få betala. Byråkratins högborg. Japp. Och i går var alla tider slut. Vi fick en tid 11.00 idag. Tur då. Hmf. Så nu ska jag i alla fall snart bege mig för att punga upp en massa pengar. Sen måste jag, även om jag inte kan ett ord franska, göra två olika test i fonetik och grammatik.

Annars är det KALLT i Paris. Fy fasiken vad jag fryser. Jag skulle ha tagit min fjällräv med mig trots allt. Men förhoppningsvis är det bara en liten kölpknäpp som snart går över. Jag tackade ja till den lilla lyan, som ligger här. Den ligger i ett väldigt posh område, så jag hoppas på säkerhet och bra shopping! :) Nej, skämt å sido, det blir nog bra detta! Träffade Rouzbeh för en fika också, det var trevligt. Här kommer några random pics från min första dag i Paris. Nu ut i kylan igen för Jenny Lina Carlsdotter.












Ett speciellt HEJ till Helena som blev 27 år i går, och ett speciellt JAG SAKNAR ER till mamma, pappa, Mia och mommo.


Kommentarer
Postat av: anna

haha jag förlåter dig ;) ÅÅÅ jag är avundsjuk när jag ser bilderna. Kanske får klämma in en liten resa i allfall...Jag tänkte faktiskt i förrgår att det kan vara JÄVLIGT kallt den här tiden men tänkte att det var för sent att säga något i allfall ;).

2010-01-27 @ 13:37:22
Postat av: anna igen

p.s. länken till google maps funkade inte skitbra. den funkade men visade en USA karta...

2010-01-27 @ 13:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0