Marxism, moulin frites och jazz

BRA tisdag. Kickade igång dagen med en promenad i Jardin de Luxenbourg. Fortsatte med att (äntligen) färdigställa PM:et om marxism och börja inläsningen till nästa. Det har varit KALLT idag. Fast förra gången jag tyckte att det var så kallt var det tydligen bara runt noll, kanske en minus. Idag snöade det dock till och med på morgonen och förmiddagen, så 10 plus kan det inte längre vara. Suck, vad temperaturen fluktuerar i Paris! I alla fall, lite billiga fiskpinnar och lite facebookande, och så var det dags att möta Andreas vid metron för att åka och träffa tjejerna för lite moulin frites. Mat, två öl och en utsökt dessert bestående av gamla, hårda fruktmentos till det förträffliga priser € 7. Vidare till jazzkväll på underbara Café Universel. Tisdagstradition in the making.



Det var GOTT...



...mycket gott!





Café Universel! Idag med konversationer om diplomat-sprit, krokimålning och Valentin-citépartyt på lördag.

Idag lämnar jag er med några snapshots från mina omgivningar, komplett med guidetext och allt!



Söt liten gata mot Notre Dame-hållet



Saint Germain



Det (ö)kända crepeståndet, som fem timmar efter kortet togs när jag kom tillbaka från jazzen helt hade avlägsnats från platsen. Jag håller tummar och tår för ett ersättningsstånd.



Ägaren hade lämnat en lapp med (vad jag tror är) en vädjan om information om vad som kan ha hänt. Google translate will tell me. Ja, inte vad som hände då, utan vad det står.



Jag må ha förlorat crepeståndet, men jag har i alla fall metro på väldans kort gångavstånd. Dessutom såg jag idag att boulangeriet TVÅ STEG utanför min bort serverar crepes. Splendid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0