Girls night out (with boys)

I onsdags var det dags att tillfälligt vinka av Eva som ska till Norge i några veckor. Eva är G-R-Y-M! Hon går på en av Frankrikes bästa buisness-schools, där hon läser management. Hon fick på sin senaste examens-tenta 19/20, och läraren sa att hon aldrig hade gett ut ett så högt betyg, någonsin! Hon fick omdömet "outstanding" och blev erbjuden jobb på fläcken av någon ur juryn som var VD för ett företag i Paris. Vi andra håller (på ett "bra" sätt) därför tummarna för att det jobbet hon intervjuar för hemma i Oslo inte faller henne i smaken så att hon kommer tillbaka hit och tar ett flashigt Parisjobb. Ali i min klass sa att hennes pojkvän (som också har gått på samma skola) berättat att man automatiskt får högre ingångslön bara för att man gått på denna skola (som jag tyvärr glömt namnet på). Jag är SÅ stolt över vackra, smarta, underbara EVA!!!!

Vi började kvällen med bubbel, snacks och tjejsnack på Rue du Dragon, och fortsatte sedan ut på middag på detta stället. Som jag MYCKET varmt kan rekommendera. Vi satt uppe på balkongen där man har "le menu", vilken alltid tenterar att vara billigare, medan det i nedre delen av restaurangen är lite finare, med "la carte" som således har lite högre priser. Tjejerna tog lammet och jag ceasarsallad med de största kungsräkorna jag någonsin sett och detta skjöldes ner med ett gott vin. Innan detta blev det fördrink och det hela avslutades med créme brulée, kaffe och en cosmo. Andreas och Francis slöt upp lagom till efterrätten och tog en drink med oss. Notan slutade på precis uder €200, vilket för den maten, all alkohol, trevlig atmosfär och service får ses som ett kap! Om du är i eller ska till Paris, checka in Alcazar på 44 Rue Mazarin i 6e arr!




















Sedan vidare för att möta upp David och Tino, och lite ofrivillig barhopping. Varje gång vi kom till en bar, satte oss ner och eventuellt hunnit beställa, stängde stället. Vi hamnade till slut på ett väldigt oklart ställe med någon slags liten klubb i källaren. Murade väggar och en strippstång (!) på dansgolvet. Man ska se allt innan man trillar av pinn, minsann.



Soooo serious!











I dag lämnar jag er med en liten historia som lika gärna skulle kunna vara definitionen av Jenny Lina Carlsdotter
på wikipedia. Alla som känner mig något så när vet att jag dels är vääääldigt klantig (jag kan lyckas med det mesta), dels har ganska mycket otur (som t.ex. när en gren föll i huvudet på mig i Rönneholmsparken) samt att jag är ganska passionerad i vad jag gör. Jag måste till exempel (eller måste, jag VILL helst) titta den jag pratar med i ögonen så att jag riktigt kan ta in vad personen säger. Ok. Bakgrund uppmålad. När Mette, Eva och jag chict på rad trippade fram på Paris gator i höga klackar och coola outfits á la Sex and the City hade vi samtidigt en intensiv diskussion. Eva pratade, vilket gjorde att jag var tvungen att titta på henne och inte framåt. Helt plötsligt så försvinner jag. Eva tror att jag larvar mig och gör moonwalk och tänkar att lite okänsligt mitt i konversationen. Mette tror att någon bara helt ofint drar mig baklänges. Jag tror ingenting. Jag kan inte tänka. Tips: tappa aldrig andan och gapflabba samtidigt. Det gör mycket, mycket ont i lungor och mage då. Mitt höftben och ena bröst kommer aldrig att bli detsamma. Jag gick alltså rakt in i en stolpe. Igen. Flaggstången på Lindeskolans torg kommer fortfarande ihåg mig, sanna mina ord. Ja, det är Jenny Lina Carlsdotter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0