Förberedelser

Gårdagen tillägnades förberedelser inför dagens nyårssupé. Det handlades, kokades fond, gräddades paté, ströks servietter, rostades snacks, skrevs menyer, dukades och pyntades för kung och fosterland. Idag ska undertecknad fixa desserten och resten av herrskapet fixa resten av menyn. Allt är väl i den Skånska huvudstaden. Nja, en sak är sådär. Jag är uppenbarligen inte så frisk och kry som jag tidigare trott. Vi skulle i går kväll egentligen gå på Malmö stadsteater. Men jag var så slut och hängig efter allt fix att jag fick stanna hemma. Snopet. Idag har Carro lovat mig någon slags hemgjord energishot med ingefära och grejer, så när det nya året kommer galopperande ska jag vara pigg nog att dansa in det. Tur att man har så fiffiga vänner, alltså. Generösa dessutom, men mer om det senare idag! Ha det underbart nu på denna ååååårets siiiista daaaaag, som prästen Block i Knäred skulle sagt.














Kommentarer
Postat av: JB

servietter, är det servetter av det finare slaget menar du eller??

2010-12-31 @ 10:16:57
Postat av: Jenny

JB: jajjamen, det är helt korrekt observerat! Fina i linne, liksom. Dessutom tycker jag det låter mycket roligare med servietter än servetter. Min mormor, som är från Schweiz, säger alltid servietter. Fint, tycker jag! Hoppas nyåret i Fredhäll blir lika bra som i malmö, gott nytt!

2010-12-31 @ 10:28:46
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0