Dag 26 - Mina rädslor

Jag har flera rädslor, såklart. Men det är en speciellt som jag bara måste få diskutera. Jag fattar inte hur jag kan ha denna rädsla alls. Jag är rädd att sova själv. Alltså i ett hem där ingen annan befinner sig. Och jag är snart trettio! När jag var sambo och sambon var på tjänsteresa låg jag och skakade i dubbelsängen och sprang på nattliga rundor år höger och vänster för att kolla att ingen låg under gästsäng eller i en garderob och väntade på att mörda mig (och om det HADE legat någon där, vad hade jag gjort då liksom!?!). Varje gång när jag nu flyger solo är det samma sak. Så fort natten kommer och jag ska släcka kommer den där extremt irrationella, kalla rädslan flygande som tjock rök och omringar mig. Det är ju töntigt. I bland har jag lånat min syrras schäfer. Katten räcker liksom inte till. Och för att upprepa är jag snart trettio. Detta är ju så irrationellt att det är snudd på sjukt. Vad göra?


Kommentarer
Postat av: Sep

Åh jag vet precis hur det känns...:-S Jag är t.o.m rädd för att nån ska ta sig in genom fönstret och jag bor på 6:e vånigen liksom!! ska man skylla på alla action/thriller filmer man kollat på?;)

grym bra blogg du har förresten!well done:-)

2010-12-29 @ 11:33:21
Postat av: Nicky

haha Ja, jag tror faktiskt att det våra överdrivna rädslor beror på TV tittandet och att vi lever i The age of Google :) Hjärnan tar emot otroligt mycket negativ information varje dag, framför allt via TV-n och internet, som sedan fastnar i den undermedvetna och det resulterar i att man utveckla alla typer av överdrivna rädslor och tvångstankar. Inte kul men rätt så vanligt :)



GOTT NYTT ÅR! XOXO Nicky


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0