Dag 02 - Min första kärlek



Min första kärlek var en idolförälskelse. I en fiktiv person. Efter det kom många andra oskyldiga små förälskelser. I simläraren och skidläraren, till exempel. Min första kärlek var i Almanzo. Ja, ni vet han i Lilla huset på prärien? Han som gifte sig med Laura. Innan honom hade jag nog inte riktigt förstått att tanken var att jag skulle bli förälskad i en man och gifta mig en dag (ja, vi får se hur det blir med det kära vänner...hm..). Laura var bara ett barn när de möttes. Ett barn med barnakläder och två långa barnsliga flätor. När hon träffade Almanzo blev hon plötsligt kvinna med knut och ett lärarinnajobb. Jag ville också bli kvinna med knut och jobb. Oj, vad jag var kär i den där Almanzo. I början var det lite kontroversiellt också för att hon var så ung, om jag inte missminner mig. Detta gjorde ju hela saken ännu mer spännande tyckte jag. Och fortsatte i livet att bli kär i äldre män/pojkar. Auktoriteter, oftast. Ja, jösses. Fint minne, faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskade den serien när jag va liten =)

2010-12-02 @ 19:56:37
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Ferferi i Göteborg

Haha men åh honom minns man ju! (Fast glömt av hans namn) Men Laura! Och alla de andra fagra damerna på prärien. Bästaste serien någonsin. Om det är något som borde sönderrepriseras är ju detta. Jag publicerade just min likadana rubrik också, men jösses så den här utmaningen är svår?

2010-12-02 @ 23:49:25
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0