Dag 01 - Presentera mig själv



Rue Oberkampf, Paris, februari 2010. Foto: Francis Caroll

Mig själv ja. Oj. Jo men jag är en person med mycket känslor. Mycket. Mitt ex skulle säga att jag är onaturligt känslosam. Men jag skulle säga att det var han som var onaturligt okänslosam. För i min bok är känslor bra. Jag känner mycket. Jag gråter. Ofta. Inte bara för att jag är ledsen, utan även när jag är glad, rörd eller lycklig. Jag gråter ofta när jag ser på TV eller film. En gång när jag satt barnvakt och såg på Lejonkungen 2 grät jag så mycket att barnen blev rädda. Jepp. Jag pratar mycket också. Det har jag gjort hela mitt liv. Jag har läst någonstans att för tidigt födda barn blir hyperaktiva och extremt verbala. Så et voilá! Jag har alltid tyckt om att läsa. Och gillade alltid skolan. I mellansatdiet var min favoritlärare Jan, i högstadiet SO-läraren Ingegerd, i gymnasiet samhällskunskaps- och historieläraren Bertil och på univesitetet MR-lärarna Olof och Rouzbeh. Och så Madame Chamblas i Paris då. Jag älskar marsipan. Och Semlor. Jag brinner för mänskliga rättigheter och LIF Lindesberg, bland annat. Jag är väldigt social och fullkomligt älskar att träffa nya människor. Och umgås med de vänner jag redan har, såklart. Jag har haft otur i kärlek i mitt liv. Men tror fortfarande blint på den. För som känslomänniska älskar jag med hela mitt väsen. Ja. Det är vad jag har att bjuda på just nu. Jag och Ferferi verkar hela tiden göra samma saker, besöka samma platser, tycka samma sak. Hennes inledning till Dag 01 instämmer jag helt med. Japp.


Kommentarer
Postat av: Sara

[email protected] eller 0738412882, så kan vi höras om fotografering? Spånar redan på lite idéer. :)

2010-12-02 @ 08:26:09
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Kul att få lära känna dig lite bättre. Brukar ju kika in här emellanåt. Vi delar många intressen och passioner, särskilt den för Paris :)

Stor kram

2010-12-02 @ 15:12:28
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åh, vad roligt att du nu drar igång listan. Jag håller med dig, jag har inte heller mycket till övers för listor, men skrivutmaningar, det kan jag hänga med på ;) Ska bli otroligt kul att följa dig.

Och förresten har jag inte kommenterat huruvida vi är bekantas bekanta; det är på många håll, på lillasysterhåll, svägerskahåll och hemtraktshåll ;) Jag ska göra din award också när min lista är slut, det närmar sig nu.

Ha en fin helg som stundar. Ska du hitta på något kul ? Kram till dig!

2010-12-02 @ 22:17:10
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/
Postat av: Ferferi i Göteborg

Men åh hahaha du och jag alltså. Blir jag förvånad att vi instämmer med varandra igen? Detta är ju superkul. Tyckte min inledning kändes just väldigt säregen för mig, men ack så fel jag hade. Hur kunde jag glömma tjejen som verkar vara en själsfrände? Du btw, i min bok är känslor något bra också. Det dära exet måste verkligen varit onaturligt okänslosam. :) Just det ja... jag pratar ju också mycket. Gillade skolan, japp. Brinner för det där med mänskliga rättigheter? Jojomensan en del insatser i den frågan också... and it goes on and on...

2010-12-02 @ 23:52:45
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0