Besvikelse

OK. Jag har en personlig blogg, inte en privat. Men nu behöver jag skriva, göra min röst hörd. Detta är en vädjan till er. Ni som läser denna bloggen. När nyår kommer och den allmänna klichéiga nystartsviljan kickar in, bestäm er - och snälla - gör allt för att följa dessa saker.

Om ni är bittra för något ni själva gjort - snälla - straffa inte andra för detta. Andra får lida i onödan och även om jag tror på kärleken så tror jag också på hatet. Alltså att hatet finns - och kan växa. Det vill vi inte. Hat och bitterhet föder inget annat än hat och bitterhet.

Om ni vill skicka ett tydligt meddelande, gör det - men snälla - inte genom att såra andra. Det lär dem ingenting, det gör dem bara ledsna, bittra och hämdlystna. Det gör ingen gladare och löser ingenting.

Om ni känner att det behövs en ändring, ändra på det - men snälla - PRATA med människorna det berör och smyg inte bakom människors ryggar. Det gör bara att det inte känns som en vettig förändring, utan ett svek och ett knytnävslag mitt i magen.

Och vad ni än gör. Behandla människor med respekt, förståelse och (även om det kan vara svårt ibland) svälj er stolthet lite då och då. För det kan påverka så många människor runt omkring er om ni inte gör det.

Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Ferferi i Göteborg

Skönt att ha dig tillbaka. Skönt att du börjar känna dig bättre. Skönt att du delar med dig av dina tankar. Jag håller med dig som vanligt förresten :)

2010-12-17 @ 14:35:55
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Nicky

Det behöver inte vara ett nyårslöfte, jag gör alltid så, dvs. behandlar alla som jag själv vill bli behandlad :)



Ha en mysig helg! Kram/Nicky

Postat av: Sandra

Så väldigt fint.

2010-12-18 @ 10:36:14
URL: http://www.storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0