En fredag i Paris

Jag mötte igår upp Linde vid detta stället, eventuellt ett ställe ni känner igen...











Sen gick vi på teater och såg dramatiseringen av en av Lindes favoritböcker, Främingen. På franska såklart.







Sen gick vi runt i Marais och skrotade och käkade till sist en mysig middag.





När vi gick hem från Marais gick jag och fönstershoppade på Rue de Rivoli medan Linde pratade med sin älskade fästmö Elise i telefonen.



Väl framme i Saint Germain des-Près bev det dessert och vin på det franska brasseriet på min gata med fina och intressanta diskussioner och efter det gick jag hem och störtsomnade efter en hård vecka medan Linde satt och oroande sig över askmolnet som eventuellt kommer stoppa honom från att kunna åka hem från Bryssel på måndag. Imorse åkte han vidare mot ovan nämnda stad, där han ska hänga med fina Rasmus och käka pommes med majjo. Good times. Nu är det helg och lov, jag önskar att jag inte satt och skickade mail utan sov. OK, dåligt rim, I know.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0