Kära återseenden

De senaste dagarna kan sammanfattas enligt rubriken. Men vi tar det från början. Min vecka hittills i bilder, á lá Alex Schulman.



Min vecka började med ännu en pendlingstur (som jag numera gillar) på en enslig perrong i Lindesberg.



Jag hade en layover i Örebro hos Sankta Helena som hade lagat hemgjord tomatsoppa som hon serverade med nybakat bröd, kloka ord och lite skvaller. Natten spenderades på världens skönaste soffa.



Resan fortsatte innan sju på morgonen på tisdagen som efter ett stopp i Göteborg tog mig till Malmö. Där fick jag äntligen hänga lite med underverken Oscar "Ogge" , Emma och deras förtjusande mor och far Vibeke och Petter.



Ogge var först inte så glad att se mig....



Men sen blev han gladare.



Emma kollade mest Pippi på rymmen. Men vi snackade lite. Mest om Pippi. Och pappa.



Dagen bjöd på inte mindre än TRE kära återseenden. Underbara Mattias var det första, som delade Edmame-bönor, sushi, skvaller och LUMUN med mig på en fin men kort lunchtimme. Good ol' Rouzbeh var det andra, som gav mig Paris-tips och pepp (som alltid). Gud vad jag saknar den gamla goda MR-tiden med radarparet Rouzbeh och Olof i sitt esse! Och ja, det tredje var naturligtvis fina, underbara Linde. Men hans underbarhet har jag ju redan redogjort för här förrut.



Dagen fortsatte med ett forskningsseminarium med Erik Åsard med titeln "Barack Obama, rasfrågan och den amerikanska drömmen". HÄR kan ni köpa hans bok "Hillary Rodham Clinton: en politisk biografi".



Kvällen tillbringades med vinägermoder-modern, tillika Tops moster boende i Italien. Det skulle därför bjudas på äkta svensk mat, vilket vi också kirrade. Det bjöds på viltskavsgryta (tack Linde), sparrispotatis, rårörda lingon och svamp. Desserten, som dock mostern missade pga tidigt morgonflyg, bestod av gräddglass med varm hjortronsylt. Och nej, jag åt inte skav. Jag åt Quorn. Efter alla kära återseenden här i Scania väntar måna fler i den kungliga hufvudstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0